Länsstyrelsen Västra Götaland står bakom webbplatsen vanern.se. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. Här beskriver vi hur webbplatsen uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister så vi kan åtgärda dem.
Hur tillgänglig är webbplatsen?
Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Vad kan du göra om du inte kan använda delar av webbplatsen?
Om du behöver information från vanern.se i något annat format, till exempel tillgänglig pdf, stor text, lättläst, ljudinspelning eller punktskrift kan du höra av dig till oss:
Lämna synpunkter på webbplatsen – Vänerns vattenvårdsförbund (vanern.se)
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Kontakta oss om du upptäcker problem som inte finns beskriva på den här sidan. Kontakta oss också om du anser att vi inte uppfyller lagens krav.
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta Myndigheten för digital förvaltning:
Anmäl bristande tillgänglighet | Digg
Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet
Den här webbplatsen är delvis förenlig med nivå AA i standarden Web Content Accessibility Guidelines version 2.1. Vilket innehåll som inte är tillgängligt beskrivs nedan:
- Webbens navigationsmeny går inte att nå med endast hjälp av tangentbord i platta och mobil. Riktlinje WCAG 2.1.1.
- Webbplatsen innehåller pdf-filer som inte är tillgänglighetsanpassade fullt ut.
Mer om standarden:
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 (w3.org)
Hur vi testat webbplatsen
Vi har gjort en självskattning (intern testning) av vanern.se. Senaste bedömningen gjordes den 23 augusti 2024. Webbplatsen publicerades den 13 december 2021. Redogörelsen uppdaterades senast den 23 augusti 2024.